Simning

Nu har vi genomfört vår sista sport och det blev simning! Hanna som tidigare har simmat och numera är simledare visade Amanda de olika simsätten och gick igenom grundkunskaper. Amanda fick prova på att simma crawl och lite fjärilskickar (bentagen för fjärilssim). Vi har ställt varandra några frågor om hur det var att testa simning och lite om hur det är att träna simning.
 
Amanda, hur tyckte du det var att prova simning?
- Jag tycker att det var roligt och man kände att det var bra träning för hela kroppen. Det var lite svårt med tekniken till en början men man kom fort in i det och kunde se en förbättring. Jag skulle kunna tänka mig att lära mig mer och simma igen, speciellt eftersom det är en skonsam träningsform för kroppen!
 
Hanna, vem passar för att träna simning?
- Alla! Det är en sport där man både får träna och tävla individuellt, men samtidigt får man gemenskap med gruppen och lär känna många människor. Det är en bra kombo helt enkelt! Sedan är det bra för de som vill ha träning för hela kroppen och undvika skador.
Simning är också en kul sport för de som är tävlingsinriktade. Man får börja tävla tidigt och tävlingarna utgör en ganska stor del av sporten simning. Det är väldigt kul eftersom man då ofta får resa lite och se hur ens resultat hela tiden förbättras, det blir en drivkraft i träningen.
 
Vi rekomenderar starkt att testa på simning!
 
 
Missa inte vårat sista inlägg med alla filmer som kommer komma upp på bloggen inom kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0