Cykling


Vi har varit med Jacob och tittat på under ett träningspass. Sedan fick vi en exklusiv intervju!

Intervju med Jacob Nedler - erfaren BMX-cyklare. 

Varför började du cykla bmx?

Det finns flera anledningar. Jag var trött på lagsporter, ville prova något där man fick bestämma lite själv. Kunde inte sitta still och behövde aktivera mig och efter att jag börjat med bmx kunde jag koncentrera mig bättre.

Jag har fortsatt med sporten för att jag gillar att se att man utvecklas hela tiden.

Vad är det roligaste med BMX-cykling?

Det är roligt att utvecklas och det är inte bara en sport, man kan hänga med kompisar samtidigt och ha det trevligt.

Vad är det man tränar mest?

Mycket armar och ben. Även kondition, om man tränar på en högre nivå.

Hur ser en typisk tävling ut?

Det beror lite på hur stor tävling det är. Först är det ett kval där hur många som helst är med i. Efter kvalet är det ca 20-30 som går vidare till final. Det finns tävlingar för både nybörjare och mer erfarna.

Varför ska man börja med BMX-cykling?

För att det ger bra träning, man kan vara med kompisar samtidigt och man mår bra!

Filmklipp kommer lite senare! 
 
/Hanna och Amanda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0